Refundacja kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu zatrudnienia skierowanych bezrobotnych zamieszkałych na obszarze gmin lub miejscowości objętych stanem klęski żywiołowej (art. 20)
Powiatowy Urząd Pracy w Żaganiu informuje, że z dniem dzisiejszym tj. 04.10.2024 r ogłasza nabór wniosków o przyznanie refundacji kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu zatrudnienia skierowanych bezrobotnych zamieszkałych na obszarze gmin lub miejscowości objętych stanem klęski żywiołowej .
Zasady udzielania wsparcia: - Urząd przyznając refundację będzie brał pod uwagę zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowanych powodzią oraz możliwości utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy.
- Refundacji podlegają koszty poniesione przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych osób bezrobotnych.
- Okres zwrotu: do 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 roku.
- Wysokość zwrotu: kwota nieprzekraczająca miesięcznie iloczynu dwukrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę tj. 8600 zł i liczby zatrudnionychosób bezrobotnych, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy.
Ważne! - Pracodawca zobowiązany jest do utrzymania stanu zatrudnienia obowiązującego na dzień zawarcia umowy przez cały okres refundacji.
- Łączna wartość pomocy publicznej udzielonej na podstawie ustawy w celu naprawienia szkód powstałych w wyniku wystąpienia powodzi nie może przekroczyć wartości szkód materialnych poniesionych na skutek powodzi pomniejszonej o wartość uzyskanego odszkodowania.
- Wsparcie stanowi pomoc publiczną.
Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
- Ustawa z 30.04.2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
-
Załączniki
-
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia skierowanych osób bezrobotnych zamieszkałych na terenach objętych klęską żywiołową (art. 20)
Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia skierowanych osób bezrobotnych zamieszkałych na terenach objętych klęską żywiołową (art. 20).pdf
457 KB
-
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie-2023-2831-12082024
Formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie-2023-2831-12082024.pdf
709 KB
-
Instrukcja wypełniania cz. D formularza
Instrukcja wypełniania cz. D formularza.pdf
536 KB
Refundacja kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników, którego zakład został zniszczony na skutek powodzi (art. 21)
Powiatowy Urząd Pracy w Żaganiu informuje, że z dniem dzisiejszym tj. 02.10.2024 r ogłasza nabór wniosków o przyznanie refundacji kosztów na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników poniesionych przez pracodawcę, którego zakład został zniszczony na skutek powodzi.
Zasady udzielania wsparcia: - Urząd przyznając refundację będzie brał pod uwagę zakres i skalę zniszczeń u pracodawcy spowodowanych powodzią oraz możliwości utrzymania przez pracodawcę miejsc pracy.
- Refundacji podlegają koszty poniesione przez pracodawcę na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne zatrudnianych pracowników.
- Okres zwrotu: do 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 roku.
- Wysokość zwrotu: kwota nieprzekraczająca miesięcznie iloczynu dwukrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę tj. 8600 zł i liczby zatrudnionych pracowników, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy.
Ważne! - Pracodawca zobowiązany jest do utrzymania stanu zatrudnienia obowiązującego na dzień zawarcia umowy przez cały okres refundacji.
- Łączna wartość pomocy publicznej udzielonej na podstawie ustawy w celu naprawienia szkód powstałych w wyniku wystąpienia powodzi nie może przekroczyć wartości szkód materialnych poniesionych na skutek powodzi pomniejszonej o wartość uzyskanego odszkodowania.
- Wsparcie stanowi pomoc de minimis.
Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
- Ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie organizowania prac interwencyjnych i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
W przypadku pracodawcy który podlega przepisom pomocy publicznej, zastosowanie mają również: - Ustawa z 30.04.2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023r. w sprawie stosowania art. 107.108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352, 2023/2831 z dnia 15.12.2023).
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18.12.2013 w sprawie stosowania art.107 i 108/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz.Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9) lub we właściwych przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przeznaczonej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L, 2023/2832 z 15.12.2023).
-
Załączniki
-
Wniosek o o przyznanie refundacji kosztów na wynagrodzenia na zatrudnionych pracowników w związku z powodzią
Wniosek o o przyznanie refundacji kosztów na wynagrodzenia na zatrudnionych pracowników w związku z powodzią.pdf
793 KB
-
Art. 21 - zał. nr.3 WZOR_FORMULARZA_INFORMACJI-POMOC_INNA_NIZ_POMOC_31052022 (4).XLSX
Art. 21 - zał. nr.3 WZOR_FORMULARZA_INFORMACJI-POMOC_INNA_NIZ_POMOC_31052022 (4).XLSX
86 KB
Wsparcie dla osób poszkodowanych wskutek powodzi
Wsparcie dla osób poszkodowanych wskutek powodzi
Powiatowy Urząd Pracy w Żaganiu informuje o możliwości udzielenia wsparcia osobom poszkodowanym wskutek powodzi (bezrobotnym, przedsiębiorcom, pracodawcom), na podstawie ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654):
- Art. 18 – umorzenie pracodawcy środków przyznanych na refundację wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy lub umorzenie bezrobotnemu środków przyznanych na podjęcie działalności gospodarczej;
- Art. 19 – przyznanie prawa do świadczenia pieniężnego w wysokości zasiłku dla bezrobotnych oraz prawa do zasiłku;
- Art. 20 – zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę za skierowanych bezrobotnych (pomoc dla pracodawcy, który ucierpiał w skutek powodzi);
- Art. 21 – zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę z tytułu zatrudnianych pracowników (pomoc dla pracodawcy, którego zakład został zniszczony w skutek powodzi) oraz skierowanie do pracy w ramach robót publicznych.
Więcej informacji pod linkiem
https://zagan.praca.gov.pl/wsparciedlapowodzian