U W A G A !!!
POWIATOWY URZĄD PRACY W ŻAGANIU INFORMUJE
Punkt Konsultacyjno-Informacyjnym w Szprotawie
przy ulicy Chrobrego 15, pokój nr 8, budynek B, I piętro
OD DNIA 01.04.2023r. zostanie zamknięty z powodu przeniesienia
Nowy punkt zostanie uruchomiony w Budynku
Starostwa Powiatowego w Szprotawie ul.Kościuszki 30
Ze względu na trwające prace remontowe o terminie otwarcia punktu poinformujemy.
Do czasu zakończenia prac remontowych wszystkich klientów zapraszamy do siedziby
Powiatowego Urzędu Pracy w Żaganiu ul.Dworcowa 9
Za wszelkie nieudogodnienia przepraszamy.
Dane kontaktowe do Powiatowego Urzędu Pracy w Żaganiu
(dane do korespondencji)
68-100 Żagań, ul. Dworcowa 9
Tel. (68) 477-78-37, (68) 477-78-39, (68) 477-78-40,
(68) 377-32-75, (68) 376-26-54, (68) 376-43-01
fax. (68) 432-67-90
e-mail pupzagan@zagan.praca.gov.pl
Wykaz numerów telefonów
Dawna siedziba Filii przy ul.Bronka Kozaka 5 w Szprotawie została wyłączona z użytku.


POWIATOWY URZĄD PRACY W ŻAGANIU INFORMUJE
Punkt Konsultacyjno-Informacyjnym w Szprotawie
przy ulicy Chrobrego 15, pokój nr 8, budynek B, I piętro
OD DNIA 01.04.2023r. zostanie zamknięty z powodu przeniesienia
Nowy punkt zostanie uruchomiony w Budynku
Starostwa Powiatowego w Szprotawie ul.Kościuszki 30
Ze względu na trwające prace remontowe o terminie otwarcia punktu poinformujemy.
Do czasu zakończenia prac remontowych wszystkich klientów zapraszamy do siedziby
Powiatowego Urzędu Pracy w Żaganiu ul.Dworcowa 9
Za wszelkie nieudogodnienia przepraszamy.
Dane kontaktowe do Powiatowego Urzędu Pracy w Żaganiu
(dane do korespondencji)
68-100 Żagań, ul. Dworcowa 9
Tel. (68) 477-78-37, (68) 477-78-39, (68) 477-78-40,
(68) 377-32-75, (68) 376-26-54, (68) 376-43-01
fax. (68) 432-67-90
e-mail pupzagan@zagan.praca.gov.pl
Wykaz numerów telefonów
Dawna siedziba Filii przy ul.Bronka Kozaka 5 w Szprotawie została wyłączona z użytku.


Powrót
Ulgi w spłacie należności
Ulga w spłacie należności – dla pracodawców i przedsiębiorców
Zgodnie z treścią art. 76 ust. 7 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy „Starosta może odroczyć termin płatności lub rozłożyć na raty nienależnie pobrane świadczenie, zwrot refundacji oraz jednorazowo przyznanych środków w przypadkach, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 2 i 3, albo po zasięgnięciu opinii powiatowej rady rynku pracy umorzyć te należności w całości albo w części, jeżeli wystąpiła jedna z przesłanek:
1) w postępowaniu egzekucyjnym lub na podstawie innych okoliczności lub dokumentów stwierdzono, że osoba lub inny podmiot, które pobrały nienależne świadczenie, refundację lub otrzymały jednorazowo środki, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1, nie posiadają majątku, z którego można dochodzić należności;
2) dochodzenie należności mogłoby pozbawić osobę, która pobrała nienależne świadczenie lub otrzymała jednorazowo środki, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1 pkt 2 i 3, albo osobę pozostającą na jej utrzymaniu niezbędnych środków utrzymania;
3) osoba, która pobrała nienależne świadczenie lub otrzymała jednorazowo środki, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1 pkt 2 i 3 zmarła, nie pozostawiając majątku, z którego można dochodzić należności;
4) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty nienależnie pobranego świadczenia, refundacji lub jednorazowo przyznanych środków, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1, przewyższającej wydatki egzekucyjne".
W myśl art. 76 ust. 7a niniejszej ustawy „Przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio do innych niewymienionych w tym przepisie świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, w szczególności do refundacji uzyskiwanych z tytułu umowy o zorganizowanie prac interwencyjnych oraz robót publicznych.
Od należności, których termin płatności odroczono lub które rozłożono na raty, nie nalicza się odsetek ustawowych za opóźnienie za okres od dnia wydania decyzji w przedmiocie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty do dnia upływu terminu zapłaty określonego w tejże decyzji. W ustawie zastrzega się również, że jeżeli zapłata odroczonej lub rozłożonej na raty należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa w art. 46 ustawy (jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego), oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, nie zostanie dokonana w terminie określonym w decyzji, pozostała do spłaty kwota staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie naliczonymi od terminu płatności określonego w art. 46 ust. 2 i 3 ustawy. Jeżeli zapłata odroczonej lub rozłożonej na raty należności z tytułu zwrotu refundacji uzyskanej w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych nie zostanie dokonana w terminie określonym w decyzji, pozostała do spłaty kwota staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie naliczonymi od terminów płatności określonych w art. 51, art. 56 i art. 57 ustawy.
Powyższe stosuje się odpowiednio do zapłaty odroczonej lub rozłożonej na raty należności z tytułu zwrotu grantu, świadczenia aktywizacyjnego, refundacji, o której mowa w art. 60c ustawy, i dofinansowania, o którym mowa w art. 60d ustawy.
W celu starania się o odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty spłaty należności lub o jej umorzenie niezbędne jest złożenie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żaganiu wniosku, w którym wnioskodawca uzasadnia swoją prośbę oraz dołącza dokumenty potwierdzające stan majątkowy jego oraz osób prowadzących z nim wspólne gospodarstwo domowe (stałe miesięczne dochody oraz wydatki, zadłużenie – zgodnie z oświadczeniem zawartym we wniosku).
Wnioski o odroczenie, rozłożenie na raty lub umorzenie nienależnie pobranych świadczeń znajdują się na stronie internetowej Urzędu w zakładce Urząd > Dokumenty do pobrania > Wszystkie > Wnioski dotyczące nienależnych świadczeń
Podstawa prawna:
art. 76 ust. 7 – 7a oraz ust. 9 i 9b – 9d ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2022 r., poz. 690 z późn. zm.).
Zgodnie z treścią art. 76 ust. 7 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy „Starosta może odroczyć termin płatności lub rozłożyć na raty nienależnie pobrane świadczenie, zwrot refundacji oraz jednorazowo przyznanych środków w przypadkach, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 2 i 3, albo po zasięgnięciu opinii powiatowej rady rynku pracy umorzyć te należności w całości albo w części, jeżeli wystąpiła jedna z przesłanek:
1) w postępowaniu egzekucyjnym lub na podstawie innych okoliczności lub dokumentów stwierdzono, że osoba lub inny podmiot, które pobrały nienależne świadczenie, refundację lub otrzymały jednorazowo środki, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1, nie posiadają majątku, z którego można dochodzić należności;
2) dochodzenie należności mogłoby pozbawić osobę, która pobrała nienależne świadczenie lub otrzymała jednorazowo środki, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1 pkt 2 i 3, albo osobę pozostającą na jej utrzymaniu niezbędnych środków utrzymania;
3) osoba, która pobrała nienależne świadczenie lub otrzymała jednorazowo środki, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1 pkt 2 i 3 zmarła, nie pozostawiając majątku, z którego można dochodzić należności;
4) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty nienależnie pobranego świadczenia, refundacji lub jednorazowo przyznanych środków, o których mowa w art. 46 refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ust. 1, przewyższającej wydatki egzekucyjne".
W myśl art. 76 ust. 7a niniejszej ustawy „Przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio do innych niewymienionych w tym przepisie świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, w szczególności do refundacji uzyskiwanych z tytułu umowy o zorganizowanie prac interwencyjnych oraz robót publicznych.
Od należności, których termin płatności odroczono lub które rozłożono na raty, nie nalicza się odsetek ustawowych za opóźnienie za okres od dnia wydania decyzji w przedmiocie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty do dnia upływu terminu zapłaty określonego w tejże decyzji. W ustawie zastrzega się również, że jeżeli zapłata odroczonej lub rozłożonej na raty należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa w art. 46 ustawy (jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego), oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, nie zostanie dokonana w terminie określonym w decyzji, pozostała do spłaty kwota staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie naliczonymi od terminu płatności określonego w art. 46 ust. 2 i 3 ustawy. Jeżeli zapłata odroczonej lub rozłożonej na raty należności z tytułu zwrotu refundacji uzyskanej w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych nie zostanie dokonana w terminie określonym w decyzji, pozostała do spłaty kwota staje się natychmiast wymagalna wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie naliczonymi od terminów płatności określonych w art. 51, art. 56 i art. 57 ustawy.
Powyższe stosuje się odpowiednio do zapłaty odroczonej lub rozłożonej na raty należności z tytułu zwrotu grantu, świadczenia aktywizacyjnego, refundacji, o której mowa w art. 60c ustawy, i dofinansowania, o którym mowa w art. 60d ustawy.
W celu starania się o odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty spłaty należności lub o jej umorzenie niezbędne jest złożenie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żaganiu wniosku, w którym wnioskodawca uzasadnia swoją prośbę oraz dołącza dokumenty potwierdzające stan majątkowy jego oraz osób prowadzących z nim wspólne gospodarstwo domowe (stałe miesięczne dochody oraz wydatki, zadłużenie – zgodnie z oświadczeniem zawartym we wniosku).
Wnioski o odroczenie, rozłożenie na raty lub umorzenie nienależnie pobranych świadczeń znajdują się na stronie internetowej Urzędu w zakładce Urząd > Dokumenty do pobrania > Wszystkie > Wnioski dotyczące nienależnych świadczeń
Podstawa prawna:
art. 76 ust. 7 – 7a oraz ust. 9 i 9b – 9d ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2022 r., poz. 690 z późn. zm.).
- 1.491,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.790,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 746,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 42.745,56 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Żaganiu
68-100 Żagań, ul. Dworcowa 9
tel. (68) 477-78-39, 477-78-40
fax. (68) 377-32-75
e-mail: pupzagan@zagan.praca.gov.pl
NIP Urzędu Pracy: 924-16-37-726
68-100 Żagań, ul. Dworcowa 9
tel. (68) 477-78-39, 477-78-40
fax. (68) 377-32-75
e-mail: pupzagan@zagan.praca.gov.pl
NIP Urzędu Pracy: 924-16-37-726
Punkt konsultacyjno-informacyjny w Szprotawie
67-300 Szprotawa, ul. Chrobrego 15 pok. nr 8
tel. (68) 432-67-45
e-mail: filiaszprotawa@zagan.praca.gov.pl
67-300 Szprotawa, ul. Chrobrego 15 pok. nr 8
tel. (68) 432-67-45
e-mail: filiaszprotawa@zagan.praca.gov.pl
NIP Urzędu Pracy: 924-16-37-726